så jag skrattar idag

sitter i latifs hus, alla sover det är tyst. klockan är halv 6 på morgonen och jag sover som vanligt inte. Jag sitter här med min bebsi och funderar över livet.

har en fruktansvärd längtan hem till ett liv med fylld med svensk mjök och ost, en längtan efter att komma innanför dörren och känna lukten av mammas nylagade mat. En längtan av att kunna ta på mig vad jag vill när jag ska gå ut utan att folk stirrar, en längtan av att stoppa en hundring i jack vegas maskinen. En längtan av att få träffa alla mina kompisar och min familj när jag vill, en längtan av att ligga i mitt rum och kolla på tv3 och ha svensk text istället för arabisk.en längtan av att kunna gå vart jag vill utan att ta taxi. en längtan av att kunna ta på mig en mysig tjock tröja.

men samtidigt när jag har allt det där kommer jag sakna det här, mitt paradis. kommer sakna att kunna gå ut vilken tid på dygnet som helst utan att frysa, kommer sakna att svettas så jag tror jag ska dö av värmeslag, kommer sakna alla stiliga araber i dishdasha, kommer sakna att sitta ute 5 på morgonen och inte höra böneutropen, kommer sakna alla stora malls alla feta bilar och alla lyxiga byggnader. kommer sakna alla underbara människor jag har lärt känna. kommer sakna shish tawook. kommer sakna att inte se den vackra arabiska texten var jag än går. kommer sakna dubai.

tänk att man aldrig kan vara nöjd? jag älskar sverige för att där finns min trygghet, min fantastiska familj.. men det här landet är så perfekt för mig, jag älskar allt som har med det här att göra. det är bara jag själv som bestämmer min framtid så inshallah (om gud vill, jag hoppas på arabiska om du undrar morfar) så kommer jag att en dag leva här med min familj.

idag vaknade jag klockan 2 och gick raka vägen till poolen där evelina låg, vi satt i poolen pga värmen och skådade kanske det sötaste barnet ever som visade sig vara dansk. han var kanske 3 år gammal men det sötaste vi har sett, så såklart tittade vi på honom jätte mycket.. till slut blev det nog för den här lilla pojken så han ropar till sin mamma på danska "mamma dom tittar på mig" jätte arg var han, sen gick han upp poolen och förbi och fick ut ett litet morr ljud som gjorde att vi tyckte han var ännu sötare. till slut kom han fram och sa hello, kanske  i hopp om att vi stora tjejer från ingenstans skulle sluta glo. efter det blev det en trip till dubai mall för taco bell, crunchwrap supreme och cheese fries är kanske livet. efter det blev hemma mys och jag somnade som vanligt i soffan för att sen behöva sitta och uggla hela natten.

imorgon ska vi försöka gå till poolen igen ganska tidigt (ja det kommer gå bra eller hur? nej) sen efter det blir det flytt nr 2 till tareks place där vi kommer spendera våran sista vecka.

nu ska jag nog lägga mig bredvid en sovandes paula i soffan och kolla på vänner ihop om att ögonen kanske faller ihop så jag sover, men jag uppdaterar er sen om vad som händer så ska ni även få lite bilder.

snart ses vi allihoppa och det ska bli så roligt, saknar er så! puss och godnatt


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja nu ses vi snart, Arlanda 22/7 kl.16.20 JIPPI!!!

2009-07-15 @ 14:10:34
Postat av: måna

...du är välkommen och efterlängtad!!



pussar o kramar

2009-07-19 @ 15:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0